follow me

Saturday, August 3, 2013

tragedi balik raya



thursday, 1st august 2013. 2 p.m. bas double decker. bubye seri iskandar. hello kajang. :)



masa dah masuk selangor tu kan,, tetiba bas berhenti tepi jalan. mati enjin. gurlppp. i was shocked!  semua orang macam "eyh, kenapa? apa dah jadi?" hinggar binggar kejap.


aku tak tahu camne nak cakap. apa yang aku rasa. cuma mintak dipermudahkan segala urusan je. hidup mati di tangan Allah. ye tak? so, berserah je la. 


risau. takut. cemas.


tak pernah pernah pulak jadi cam nie. 


T____________T


aku pandang wana. wana pandang aku. aku pandang akmal. dia? -..-''



me: why? 


she: dont know. -.-''


pandang antara satu sama lain.


then pakcik bas tu kira penumpang kat bawah ada berapa orang. dia agih2kan sape nak turun kat pudu ngan KL sentral. 


pastuh, pakcik tuh arahkan kitorang yang duduk kat tingkat atas ney pulak turun kejap. aircond takde. panas. bagus jugak la tuu. dia berhenti dah la kat tepi jalan. betul2 sebelah tu longkang besar. asal lori or bas double decker lalu sebelah kitorang jee, bas tu mesti bergoyang macam nak terbalik. T_________T seram. kecut perut. semua ada. dekat mata tu dah terbayangkan family je la.


aku ney sempat ke tak eik?


dosa menimbun. T_T



arghhh..


macam-macam aku fikir. 



but, yeah. jodoh, ajal, maut, rezeki di tangan tuhan.


masanya belum tiba. alhamdulillah. ada kesempatan nak balik raya. jumpa family terchentaaaa. <3


ada lagi satu bas. bas plusliner biasa je la datang. then, dia kira berapa orang ntah nak cukup2 kan masuk dalam bas tu, aku ngan wana cepat2 lari. akmal time tu sibuk amek beg. -..- nasib baik sempat! phewww.



maka, pulang lah si anak rantau dengan selamat. syukur takde pape. :) alhamdulillah. ada la hikmah tuu. nasib baik wana beli tiket sekali pukul 2. kalau la aku balik sengsorang macam selalu? sobsobsob. tak tahu lah cemana nasib aku.



aku tak bagitahu mak aku pon. aku takut dia risau. dia bukan boleh pon dengar benda2 cenggini. anak tak boleh jawab exam pon, my father and my mother tak boleh tido malam. ini kan pulak kalau emergency cenggini. mesti panik gila kan?



so, aku just bagitahu adik, as, n kak cha je la.



in case, if anything happen to me.. adalah manusia yang tahu jugak keadaan sebenarnya. takde la macam tiba-tiba je dapat berita. aku bukan meminta untuk jadi "apa-apa". tidak sesekali tidak.! cuma.. tu lahh... hmmm.




bila dah berlaku macam ney, baru aku tersedar sesuatu. tersedar dari lena yang panjang baragkali. 



aku teringat kejadian bas terbakar.



malam tu punya berita kan? if im not mistaken. n my mom dah tahu dah. sebab mulut adik lagi pantas bercerita! -..-'' aku ingat nak diam jeeee. kacau sungguh! 




Allah masih sayangkan kami.



tragedi sungguh. -..-



till we meet again!



eyza izzati


sealed with a kiss.


take care.


byeeee.

No comments: