follow me

Monday, June 24, 2013

petang tadi kitorang konvoi 3 buah kereta myvi pergi lawat kiah kat hospital teluk intan.. masa dalam perjalanan tuu dapat call dari kak auni.. dia cakap kiah dah nak di masukkan kat ICU. tersentak. tercengang. logik akal macam dah tak berfungsi. semangat hilang melayang.. tak tahu nak buat apa.. 



kak auni cakap tak tahu lah sempat ke tak nak jumpa dia.. sebab kalau dah masuk ICU susah sikit nak jumpa.. risau. 




tarik nafas panjang2.. bertenang. betulkan suara.. baru bercakap balik.. ahhh! zaty bab berbohong tentang perasaan memang master! syabas!


salah aku agaknya.. aku bagitahu dorang yang kiah nak dimasukkan ke ICU. tak lama lepas tuhh, 2 kereta depan berhenti kat tepi. aku keluar. aku nampak kak cha nangis. ouhhh! tuhan.. kuatkan hati aku. berikan secebis kekuatan. aku tak nak menangis. aku nak terus nampak kuat. aku tahan hati. sabar zaty!



so, kitorang decide nak pecut. bawak kereta laju sikit.


sampai hospital terus berkejar nak jumpa dia. takut tak sempat.. 
sejujurnya kitorang terlajak ke depan. padahal dah lalu bilik dia dah. n aku dah usya dah pesakit2 kat bilik tuu. kau buat aku tak cam muka kau wey. T__________T


aku pon tak sangka itu kau. 



masa aku nak masuk jumpa kau tuu, serious hati dah tak boleh tahan. tak boleh berlagak kuat lagi. aku leleh. maafkan aku sahabat. aku takde niat nak menangis depan kau. sumpah! padahal dalam kereta puas dah aku pujuk hati jangan menangis. puas dah aku bagi kata kata semangat kat diri sendiri. tak sangka pecah gak empangan air mata. deras dan deras. 


masa salam tangan peluk kau tuu, lagi aku tak tahan. ouhhh. deritanya kau sahabat. tak sanggup aku nak melihat diri kau. 



terasa macam aku lak yang sakit..


kita dapat sembang kejappp je.. lepas tu nurse2 tu siapkan kau untuk dipindahkan ke ICU.



lama gila nak tunggu turn lawat kau kat ICU pulak. dapat jumpa kejap jee. takpe. jadilah tuu kan? limit masuk dua orang jee. aku masuk ngan ketot.


macam2 lak ketot soal kau. stress aku. dah la guard tu bagi masuk kejap jee. ketot ney. grrr. tapi aku faham kenapa dia macam tuuu. 




kiahhh...


kau kena kuat..

ramai yang doakan kau cepat sembuhh..

kiah, minum air banyak banyak. makan ikut jadual. 

jaga diri kau elok2.

kitorang mendoakan kau dari kejauhan..

kau kena berjuang.. kitorang pon berjuang.. untuk kau..


harap kau tak serious sangat..

harap denggi berdarah jee.. 

janganlah ada penyakit serious yang lain..

berjuang sehabis hati, kiah!


nanti kita main lawan lawan kat dm lagi ok?

but that time, i will make sure yang aku pulak akan menang. jangan harap aku nak bagi muka kat kau. kalau kau nak main lawan lawan ngan aku kau kena cepat sihat. aku tunggu. 


kitorang rindu nak bergila gila dengan kau.

sangat..

2 comments:

cik leesa said...

sho sho shuwet la kesom nih. hihihi. jyeahh, kita semua doakan cik kiah kita cepat sihat. tak lengkap rasanya bila hari hari kita, dia tak ada. sayang korang :*

eyza izzati said...

carik pasal nampaknya kau KAK MACHA.
atotototo. :D
geramnya aku dengan kauuuuuuu.